Voor dat een katalysator gemonteerd wordt graag de onderstaande punten controleren.
Met de hedendaagse productie methoden is het uit gesloten dat er productie fouten in de katalysator zitten
die de fabriek verlaten, alle katalysatoren worden getest voor het verlaten van de fabriek.
De katalysator gaat altijd stuk of functioneert slechter door een oorzaak van buiten af.
EEN KATALYSATOR GAAT NIET UIT ZICH ZELF STUK OF SLECHT FUNCTIONEREN ER IS ALTIJD EEN OORZAAK
De temperatuur in de katalysator is te hoog geweest.
Controleer:
Bougies
Ontsteking
Uitlaatkleppen
Timing
Injectors
Mapsensor
Lambda-sonde
SYSTEEM GEEFT KATALYSATOR FOUT CODE
Controleer:
Olie verbruik i.v.m. slijtage
Koelsysteem i.v.m. lekkage
Koppakking i.v.m. lekkage
Motorolie i.v.m. teveelaan motorolie
Additief in de brandstof voor cleaning
Valse lucht toevoer. [flenzen,pakkingen]
Verstopte uitlaatdempers [ingeblazen ceramic]
RESET ALTIJD HET MOTORMANAGEMENT SYSTEM.
Overtuig u er van dat door deze oorzaken de nieuwe katalysator niet weer uit kan vallen.
Montage Tips
Monteer geen katalysator zonder ervaring met dit werk.
Katalysatoren zijn kostbaar en een foute montage
kan de katalysator beschadigen.
Gebruik nooit Montage pasta aan de voorkant van de katalysator .
De garantie vervalt bij gebruik van montagekit/ pasta.
Gebruik bij de montage geen slaggereedschap.
Probeer de katalysator niet op de juiste plaats te krijgen
door middel van geweld.
Beschadigde katalysatoren vallen buiten de garantie.
Gebruik voor de montage van een katalysator nieuwe en juiste pakkingen.
Gebruik altijd nieuwe bouten en moeren klemmen.
Houd de nieuwe katalysator voor het verwijderen van oude
bij het uitlaatsysteem om vast te stellen dat het
de juiste is.
Pleeg nooit veranderingen aan een katalysator
zo als buigen, warm stoken, flenzen wisselen. Bij
veranderingen aan de katalysator vervalt de garantie.
Plaats de katalysator altijd eerst los/vast in het systeem
om de juiste plaatsing te vinden. Om vervolgens
de voor en achterzijde stevig vast te zetten.